Tuesday, 22 December 2009

Aktiviti sepanjang minggu

Salam...
Hari ni ada masa sket nak menulis, 2A tak bgn lagi. Weekend lepas, my ayah dan adik datang, jadi Anis dgn Aina sgt teruja. Tak sempat ayah cik ddk, Anis ajak masuk bilik dia, nak tunjuk segala menan dan barang kat bilik tu. Tok ayah sempat menginap kat hotel 4 bintang kami selama 2 malam. Lagi satu malam tok ayah menginap kat rumah my sis (dekat2 sini jgk). Ntah bila la ayah akan sampai rumah kami lagi.


Tok ayah nak balik dah...

Malam ketiga tok ayah kat sini, kami dinner kat Rumah Limas Danga Bay, b.i.l yg belanja... aku tumpang makan ajer ;) Sambil menikmati lauk-pauk yg best... siap ada persembahan angklung. Aku boleh makan dengan aman sbb Aina tido sepanjang kitorang menjamu selera. Terpaksa kejutkan plak nak suruh dia makan.

Persembahan oleh Along the Angklungman

**********************************************************************

Ok... aktiviti kat rumah plak, ngemas rumah ler ( yg tak habis2)... kemas sana, sini plak sepah. Sapu sana, sini plak tumpah. Macam ni lah kalau rumah ada budak kecik. Nak buat camner... kalau diorang pasif , tak buat apa2 lagi kita susah hati. Betul tak??

Sementara aku tgh cuti ni, ada lah byk masa nak bukak kotak2 dr rumah lama (dan yg setahun disimpan sejak balik dr UK) tu... tiap kali bukak kotak aje, dua anak daraku tu mmg tak bleh dok diam. Deorang mesti nak 'tolong' jugak apa2 yang patut. Lagi suka lah deorang kalau kotak yg dibukak tu penuh dengan mainan. Habis bersepah sana sini lagi....

Jadi, salah satu cara nak kurangkan tenaga mengutip menan yang bersepah ialah... aku khaskan menan diorang ni dalam satu bilik. Kat ruang lain (ruang tamu dan bilik tidur) ada gak cuma satu dua menan ajelah utk diorang main. yang lain2 semua letak kat satu bilik (bilik Anis). Jadi segala puzzles, troli, buku, anak patung, blok etc kat situ. Biar le diorang sepah kat situ, kalau tak sempat nak kemas, aku tutup pintu bilik... so kita tak nampak ke'sepah'annya itew. Hihi...


"Yeay yeay... menan lagi!!"
Macam ni lah reaksi 2A bila mama bukak kotak


"Dah puas menyepah kat dlm, kami sepahkan air plak"

Selain mengemas rumah, aktiviti sampingan yg lain ialah... berkebun, menternak, pelihara ikan dan bukak restoran kat fb... rasanya geng2 yg lain pun ramai yg dah ter'jebak' ... hihi... mengisi masa lapang... sambil melapangkan fikiran.


8 comments:

mumy said...

suka budak2 tu ek bila atok dtg..:)

syazyatie said...

hihi..cute tol 2A tu.byk plak menannya..

mama3hz said...

kak gee, byk betul menan2 depa...hasil yg sungguh lumayan dari carboot sales dulu erk...dah sethn lebih balik.. ada yg tk bukak lagik tu...

HalfBlood Princess said...

Wah kgee ada fb, invitela izu..tp izu msh xtjbk lg ngan game2 tuh..sbb mls nk start..klu dh start tkt tk leh benti..hehe..

nway cute nya 2A..ni dh abes unpack ke kgee? izu yg dh lme pdah pon xabes2 lg kms umah...keke.

Puan Gee said...

re :
mumy ~ mmg suka... slalu tgk mama dgn papa ajer, sesekali ada tamu suka lah diorang
syazyatie ~ dah byk penat ler plak tukang kutipnya :)
mama3hz ~ ms balik ddk rmh sewa, itu yg tak bukak sampai la ni... dah msk rmh sndiri br bukak sket2

izu~ wokey, nnt akak invite. ada lg yg tak unpack sbb takde tmpt nak ltk.

dilaOHdila said...

salam gee salamn rindu dan salam sayang buat 2A
Tok ayah mari ko, best aa 2 A
umah gee besar nyer. kat sana pesyen umah mmg besor2 erk gee. kat bangi ni alahai besor duitnya dari rumahnya....

Ni senaman YOGa pesyen nonggeng erk ge (he he he)

mieza said...

banyaknya menan diaorg..tu sah2 stok dari UK dulu... mmg patut le wat satu bilik khas kan... sikit punya banyak daaaaaaaaaaaaaaaa

日月神教-任我行 said...

走光,色遊戲,情色自拍,kk俱樂部,好玩遊戲,免費遊戲,貼圖區,好玩遊戲區,中部人聊天室,情色視訊聊天室,聊天室ut,成人遊戲,免費成人影片,成人光碟,情色遊戲,情色a片,情色網,性愛自拍,美女寫真,亂倫,戀愛ING,免費視訊聊天,視訊聊天,成人短片,美女交友,美女遊戲,18禁,三級片,自拍,後宮電影院,85cc,免費影片,線上遊戲,色情遊戲,日本a片,美女,成人圖片區,avdvd,色情遊戲,情色貼圖,女優,偷拍,情色視訊,愛情小說,85cc成人片,成人貼圖站,成人論壇,080聊天室,080苗栗人聊天室,免費a片,視訊美女,視訊做愛,免費視訊,伊莉討論區,sogo論壇,台灣論壇,plus論壇,維克斯論壇,聊天室