Sunday 24 July 2011

Mak aku msk wad....

Askm...
Ni aku nak kongsi dgn rakan2 yg msh rajin berblog...........

Mak aku sebenarnya dah sakit bbrpa bulan.... kondisinya jd teruk masa bulan 5 hari tu, dia dah tak bleh bangun, berjalan hatta buat apa2 kene dibantu. Masa mula2 aku tgk keadaan dia, hati jd sebak.... sebab tak jangka sebegitu skali penderitaan mak. Masanya lebih byk berbaring.......... tak sprti slalu.... kalau anak-cucu balik, dialah org yg plg sibuk di dapur.... skrg ni, nak mkan pun org suapkan.

Adik aku yg bongsu yg menjaganya siang-malam.... ditakdirkan slps hbs degree sthn lps, adik aku tu trs tinggal dgn mak-ayah, blm ada rezki utk dpt kerja tetap. Mujur ada dia yg menguruskan segala hal di rumah.

Keadaan mak tak bertambah baik, bila doc dtg.... ok sekjap... lps tu takde selera blk..... rawatan tradisional pun buat jgk.... mcm2 cerita smpai x tau nak percaya yg mana........

Melihat keadaan mak yg tak baik2.... dan memandangkan ramadhan tak lama lagi, keluarga buat keputusan utk bw mak ke hospital...... disbbkan aku ni nun juah di sltan.... maka sgla perkembangan terkini keadaan mak hanya di-update oleh adik-beradikku yg ada kat sana...

Day 1 Rabu ~ dua kali x-ray... doc dpti tulang pinggul patah (kesan jatuh 5 thn lps barangkali). Doc masih cr jln camne nak rawat... maybe masuk besi, tp blum comfirm atas faktor usia
Day 2 Khamis ~ Darah 2 beg dah dimasukkan..........
Day 3 Jumaat ~ Doc dpti kalsium sangat tinggi (hasil minum susu Anle**) ... doc masukkan air utk cairkan blk kalsium dlm darah.... ntah brpa botol air dah msk.... hati meronta2 nak balik jengok mak.... sabar.....sabar....
Day 4 Sabtu ~ laporan dr my sister, keadaan mak bertambah baik, blh mkn sikit2....



**********************
Replika nyamuk dr bahan2 terbuang....

Sabtu 23 July ~ aktiviti gotong-royong perdana & senamrobik mer..deka raya...........

Habis skt sendi2 dek penangan senamrobik.... nmpk benar ler dah lama tak bersenam... lepas raya nnt nak start berjoging bersama 2A... 2A naik beskal, mama kejar dr blkg.... hihi....

1 comment:

ummi_ziz said...

Sabar ye kak Gee. Harap mak KGee cpt sht Amin.

P.S Besarnya nyamuk hihi