Sunday, 16 October 2011

Memori biskut gula & teh 'o'



Minum petang yang simple... biskut cicah air.... nyum nyum sambil melayan fikiran.


Album kenangan mula terselak... terkenang zaman muda remaja dulu, masa study kat UTM. Petang2 gini ada aje aktiviti makan2 sambil berkumpul geng sekuliah. Dah tu, takde xtvt nak buat... kalau nak tgk tv nak kene berjalan naik bukit pastu tgk ramai2 kat dewan. nak bergayut kat publik phone xde pakwe plak :) (of coz ler p.phone tu penuh & nak kene ambik giliran satu hal - zaman h/phone tgh mahal).


balik smula ke topik, port berkumpul slalunya tak tetap... ikut suke lah nak serang bilik sapa. selalunya bilik2 yg 1st floorlah jd mangsa. kalau yang kene panjat tangga ni tak brpa dikunjungi sgt. Adalah bilik sorang member ni yg kitorang suka serbu sbb stok makanan dia slalu banyak hihi...


Air yg femes & tentunya paling senang nak buat si teh 'o' ni ler. Partner teh 'o' ni biskut cream cracker cap ping pong & biskut gula. sambil makan sambil bergosip (biasalah pompuan kalau berkumpul).


Sebut pasal biskut gula ni teringat plak kat sorang rakan sekuliah tu... kitorang gelarkan dia 'biskut gula' sebab apa? Sebab dia ni kalau orang tgk dia dia akan tersipu2 malu. senyuman dia manis macam gula... bilalah nak mintak maaf dgn bdk ni... sampai skrg rasanya dia tak tau kitorang panggil dia sekut gula hahaha... ops. ada lagi sorang.... 'roti' ... sbb orngnya agak lembut sket...kdg2 seriau jgk bila bercakap dgn si roti ni. lembut lain mcm. syukur tak jd en. pon***. masing2 'sekut gula' n 'si roti' tu dah ada anak....


Sampai sini dulu....


2 comments:

Mama said...

best baca entry ni kak gee, more entry please :-)

Puan Gee said...

Mama ~ will update more, cuma masa tak mengizinkan.