Tuesday, 29 July 2008

26 bulan dahh

Anis dah menjangkau 26 bulan hari nie. banyak perkembangan yang dapat tengok berlaku pada dia.

Yang paling tak caya... semalam dia ambik buku 'Number'. Mula2 dia dok baca ...one..two..three... sampai ten dan dok kira setiap gambar yang ada kat dalam buku tue. mama nie layan gitu2 jer lah sambil baca suratkabar. Tiba2 terperasan dia dok mengeja tajuk buku tu 'L-I-F-T-T-H-E-F-L-I-P' satu2 sampai habis... nak kepastian...suh dia eja lagi skali... mmg betollah. cuma tang huruf 'E' tu dia sebut 'M'.

Petang tu dah macam terdengar Anis dok eja 'FLORIDA' kat fridge magnet...tp mama tak ambik pot sgt la sbb dia mmg suka dok sebut huruf alphabet dgn alifbata secara tak tersusun (ikut suke dia nak sebuat ape dulu). Good job my baby... tak sia2 Anis dok tengok tv & dok pasang dvd tu.

Nanti mintak papa beli dvd lain plak yer... hihi... senang le keje mama ....

kenkonon tido ler tu

Sempat menjeling manja

Buat hidung - tanda bucuk

Punyer lah luas nganga nak tunjuk gigi tu

Eczema Anis plak sekejap ok sekejap ko...tapi takler teruk sgt...cuma kaler kulit dah jadi macam2 kaler... tak sekata plak...kesan dok garu lah... dia pun dah pandai bagaitau kalau gatal (tapi dia bilang 'sakit').

Kalau nak keluar rumah dialah orang paling tak senang duduk... orang tak siap lagi dia dah siap tolong angkutkan kasut selipar 9kes takut kene tinggal0. Also... suka melaram n jangok - tak blh tgk mama pakai lipstik, deodorant, bedak, tudung, perfume etc semua dia nak pakai. Anak dara lah katakan....

3 comments:

Blogs mama3hz said...

anis ni senasib dgn auntie la..tgn auntie pun tak baik2 even dah jumpa dermatologist lagi..gatal still on...ubat yg anis dpt(doublebase) tu pun auntie pernah dpt..tak jln dgn eczhema auntie...kene pakai ubat lain pun gatal2 lagi ni...nak kena cari alternatif lain agaknya????padahal bash pinggan pakai glove...dugaan kehidupan...

MakSu said...

Anis gatal bila hari panas jer... masa winter ok plak takde eczema ... dah try epidem or e45??

farah said...

jangok...?
anok tino harus le jangok ...kan anis kannn....?

hehehhe...cute sangat dia wat lolok tido tu
hehehhe...leh imagine le mcmana gaya dia
my baMbaM pon suka buat gaya gitu...


gee...sama la ngan darwisY...mai ari dia nak kira elok...dia kira betul le...
mai ari dia nak main-main....sakit ati jugok
tp aritu ade le terdengar dia kira 1...sapai 10..
hehehe...terkejut jugak...

bebudak ni...kekadang...x perlu ajar...dia dok dgr kita kecek...

bab kaler yg letih nye
kekadang dia sebut betul...kekdg dia memain...x tau le...
dak laki ni nakal skit
kekdg dia tau...tp buat x tau