Sunday, 26 July 2009

Minggu ini

Salam...
dah masuk bulan syaaban ni... u all dah abih ganti posa???
Jangan tunggu saat akhir mcm thn2 lepas ... takut tak sempat... hihi


Dua-dua tengah makan biskut 'marie'
Aina dah habis dua keping, Anis plak satu pun tak abih lagi



Aina skrg makin lasak...





Kalau u all perasan, rambut Anis dah kontot. Aku le tukang guntingnya... kejadian secara tak sengaja berlaku hari ni...

Citernya camni... semalam beli baju baru utk Aina, so aku pun ambik le gunting utk potong tag kat baju tu, lps tu letak atas drawer dlm bilik. Tengahari tadi masa semua org dok berehat kat ruang tamu, aku prasan Anis takde. Selalu kalau dia senyap aje tu mesti ada le yg dia tgh selongkar kat dalam bilik. Cam biasalah aku panggil nama dia... tanya dia tgh buat apa.

Lps tu dia jawab, "Anis gunting rambut ni"

Terus terlompat aku!!

Masuk bilik tgk rambut2 dia berselerak kat lantai. Bila aku lurut kat kepala tu, jatuh lagi rambut dia. Ya Allah... takut jugak kot2 tergunting telinga atas dia buat fesyen G.I.Jane... hihi

Bila aku check kiri kanan blkg depan ok ler... masih boleh diselamatkan. Cuma , Anis ni tak bleh marah, nnt dia taknak serah diri lagi haru... tak sanggup nak bawak anak daraku dgn fesyen saloon nak tutup. Aku cakap kat dia, biar mama potong bg cantik yer...dia pun ok ajer... nak la plak, siap demand nak pendek macam Aina.

Lepas pusing kiri-kanan akhhirnya selesailah. Walaupun takdelah cntk macam potong kat saloon tp oklah... skrg tak pyh susah2 nak ikat rambut si Anis ni. Sebenarnya dah lama aku dgn hubby dok kecek Anis utk potong rmbt, tp dia taknak. Aku pun taknak paksa, sbb pernah skali masa aku berkeras nak gunting rmbt dia, dia punya tepis tu sampai luka jari terkena gunting. So ... dah setel lah satu masalah.

Itu ajelah yang nak aku cerita hari ni.

5 comments:

Suzana Abd Manan said...

Gunting rambut tak apa, boleh repair, anak akak dulu gunting kening...lagi haru..hehe

ida said...

nasib baik masih boleh diselamatkan rambut tu. anak ida dulu gunting sampai pendek kat kulit kepala. nasib x der luka2 apa ker. pastu kenalah cover pakai hat kalau berjalan. bebudak ni memang pantang nampak gunting. sarung bantal & langsing pon anak ida pernah kerjakan. huhuhu

luthfil07 said...

lamanya cuti...rupanya 'renovate rumah' ek? hehehe... tetiba rumah dah jadik pepel...

ryani said...

hmmm anis..anis..mujur la x digonjengnye sebelah kepala..kalo x kena cukur jambul la sekali lagi..ehhehe

HalfBlood Princess said...

hehe mmg pantang bdk2 baya anis, zahin ni nmpk gntg! taperla, makin comey anis, aina pon bkn main lg makin tmbm. eei geram!:D

nway samala kita kgee, umah ni kube lalu keje dek zahin.