Thursday, 21 August 2008

Aku yang tak tau masak

Bab masak nie mmg bukan my speciallity. Masa zaman sekolah dulu pernah jugak berangan nak jadi chef. Maklumlah bila bukan majalah selalu tengok juadah2 yang menyelerakan. Paling suka tengok picture kek lah...macam2 deco. Bila try buat sendiri...hampeh!! Memang tangan tak berseni (takdok patak siput kata orang Kota Bharu)

Hari nie dah tak tau nak masak aper... balik2 sup/tomyam/gulai/masak kicap - selalunya ayam base lah... dah berapa banyak ayam masuk dalam perut daaaa.... dan lauk sampingan selalunya ayam/daging goreng/telur dadar/sayur goreng. Dua lauk cukup. Sesekali kalau angin rajin datang barulah masak macam2 sampai tak termakan la plak. Tapi bukan selalu yer.

Jadi for dinner - masak rojak mamak walaupun tak cukup geng. Hentam ajerlah labu.... asalkan tekak boleh telan dan perut kenyang.

2 comments:

farah amoi said...

rojak mamak?
mana gambo nyo...?

samo la kito...
xdok patak siput....xdok seni

MakSu said...

gamba tok ambiklah
sbb tok cukup korum...