Tuesday, 31 March 2009

Baby Aina dan kak Anis

Saja nak letak pic Aina... berat Aina skrg 6kg... kalau masa awal2 dulu Aina selalu jadi mangsa cubitan 'sayang' Anis... sekarang tak lagi.... kak Anis tak cubit Aina dah lepas mama cubit pipi dia plak tiap kali dia cubit dan tarik pipi Aina. Kalau Anis pukul Aina, mama pukul tangan kak Anis balik... bukan pukul bebetul... pukul nak mengajar!! Lelama dia tak buat lah...



Kat mana ada Aina, kat situlah ada kak Anisnya... mengekor aja kejenya.... kalau mama bawak Aina masuk bilik, Anis pun akan ikut masuk bilik. Kalau mama pegang Aina dan duduk atas kerusi, Anis pun akan duduk atas kerusi yang sama. Kekadang penuhlah atas riba mama dengan dua anak dara ni.

Kalau mood Anis baik, dia akan nyanyikan lagu 'tepuk amai-amai' sambil pegang dua2 tangan Aina dan buat2 tepuk... atau kak Anis akan alunkan subhanallah & zikir syifa' (dia panggil zikir anak betung) sambil tepuk2 badan Aina. How sweet!!




Malam-malam pun senang nak jaga Aina... paling kerap pun dua kali Aina akan jaga mintak susu. Sekarang Aina hanya minum susu formula bila kat rumah pengasuh. Kalau mama sempat, mama akan bekalkan breast milk.




Kak Anis plak ... tiap2 hari akan tanya.... 'esok nak pegi mana?'

Sehari tak tau berapa kali dia ulang soalan sama sampaikan mama dgn papa dah penat nak menjawabnya.

Semalam, kak Anis borak dengan adik Ainanya... tergelak sensorang mama mendengarkan dialog dia tu ...

'Adik, ni kakak (sambil tunjuk tangan ke arah diri sendiri)... esok kak Anis nak gi skolah.... adik duduk rumah ummi kiah dengan mama.... papa pegi keje'

Panjang lagi ler dialog dia tu... mama pun tak ingat dah ayat2 seterusnya...

Salah sorang kawan mama mempunyai anak yg nama Anis jugak... dia bgtau yang bdk nama Anis ni banyak tanya dan cakap. Memang terbuktilah banyak cakap... cm sekarang kami tertanya2... adakah Aina pun akan ikut jejak langkah kakaknya yg potpet tu?? Tengoklah lagi setahun baru dapat jawapannya...

5 comments:

☆ lieya latif ☆ said...

kak gee, nampaknye tak sabar2 anis nak borak2 ngan adik die tu...comelplak lieya bace...mesti kiut jek kan...rakam laaa...pastu publish kat sini, teringin nak tgk....

comel laa aina, mmg ade iras anis....lieya suke tgk baby mate sepet nie....geram!!!!!!!!!!!!!!!!

kelaka plak bace kisah cubit2 tu.....tau anis takut yeak....he he he he

Suzana Abd Manan said...

wah kakak nak gi skolah dah ye, bnyk pulak pesan dia pada adik ye...hehe

izuan murat said...

hehehe comelnyer..baik je dorang kn k gee..ok la anis dh xcubit2 manja adik dia tu..zahin plak lg kte tegur lg dia buat..:( bler kte marah dia nangis plak..manja..huh..kene guna reverse psycology..tp tu pon kdg2 xmjd jgk..pelik sguh.

P/s: tatau knp ngan n3 izu, dh 2-3 kali org xdpt baca..tp ada yg dpt baca bler klik kt 'show original message'. pelik/

Siti Rohana said...

hahaha....cute aje...haris sayang adik nye tapi tak de dia nak ikut aje..boy kot...cuma namapk sayang bila dia tak bagi org lain pegang...bila aisyah nangis..dia usap2...gitew2 aje lah....and suka buat aksi2 pelik utk kasi aisyah gelak...dia suka la...

seronok lah..anis pandai sembang ngan adik nye...haih...besar esok ade2 aje agak nye budak2 ni gelak2 dalam bilik ni...girls talk...hahaha

*Azie* said...

hahahah ye la kot akak org yg nama ni aui ker anis ker byk ckp kot auni pot pet tanya itu ini kat azie smpi xlarat nak jawab