Friday 10 April 2009

Award dan tag


Gumbiranya hati dapat award yg cute ni drpd kak Aimi. Aku kenal kak Aimi ni sejak zaman fp, membawa ke blog plak... suka tengok kak Aimi punya editing semua cun... skrg dah jadi bisnesswoman plak... kalau nak tempah kek boleh tempah dengan dia kat ---->>sini.... ok sambung cerita award td... nak angkut award ni ada la plak syaratnya... iaitu....

5 perkara yg lawak + poyo + sengal + mengong + xbleh nk blah & sewaktunye dgnnya yg pernah berlaku dlm hidup anda..

Aku cuba jawab lah yer... ntah senal ntahkan tidak...

1. Aku pakai tudung terbalik pegi skolah.. punyalah berangan sampaikan tak sedar la plak dah terpakai tudung tu terbalik. Sedar2 je dah sampai skolah... dah le nak sampai ke skolah tu siap naik bas skolah bagai... tu pun geng aku yang tegur... cepat2 lari gi toilet betulkan tudung huhu... saham dah merudum 70% hari tu aje

2. Pakai stokin tak sama kaler... satu pink satu purple... masa tu ada tetamu nak datan rumah... aku pun relaks jelah bersiap... skali diorang bleh sampai awal plak... kelam-kabutlah .... dalam nak cepat tu main capai ajelah stokin yg ada depan mata... lepas tu elok je gi layan tetamu... sambil borak terpandang kat kaki... alamak... daku dah tersalah partnerkan stokinku... dah tu buat slamber dek jelah....

3. Korang pernah tak tersalah topik bila nak join org borak??? Ada skali... ada tiga kawan aku tengah borak... aku yang baru datang ni kenkonon nak menjampuklah... lepas tu diorang macam terdiam sekejap... lepas tu sambung borak balik... barulah daku sedar yg daku ter off-topic... huhu... mana nak cover malu nnih... blah aje lah...

4. Ini kisah ms aku study dl... time tu nak balik kampung ms cuti semester,... slalu aku naik bas Transnasional dr JB-KB... bas akan stop kat hentian Machap... sampai kat sana aku nak kene call member aku... tak sedar la plak terborak lama... ingatkan baru lima minit... bila aku letak gagang tipun (masa tu sengkek lagi blom mampu pakai hp) drebar bas dah tunggu kat blakang... rupa2nya semua penumpang dah naik kecuali aku sorang jer... bila aku naik semua tengok semacam ajer... sib baik dalam bas tu suram jer... kalau terang benderang sure boleh nampak muka aku yang dah bertukar kaler 'pink'. Sejak peristiwa malam tu aku mesti pastikan aku dah ready dalam bas 10 minit seblom bas gerak.


5. Yang ni aku paling tak dapat nak lupa... hari pertama kat rumah MIL aku dah buat rekod buruk bangun pukul 7pg... sikit punya tak sedar.... bila jaga aje org lain dah riuh duk basuh periuk gulai... nak buat camnor... badan dah penat giler dengan preparation kenduri belah keluarga aku dan utk majlis menyambut menantu... huhu...

Ok... skrg turn aku nak pass award ni pada 5 orang yang bertuah... dan jangan lupa jawab tag ni skali...


Selamat berhari minggu...

3 comments:

Mrs. Ishamizu said...

hehehe..kgee no 1. n no 5 tu pon blaku pd izu gak..cuma xsama exactly la time, tpt..hehehe...nway, kesian kgee dh kne tgu ngan driver bas tu..mmg klu kene kt izu pon mau merah muka izu ni,,yerla mst 1bas hangin je ngan kita kn!kiki

Me-Mrs-Mum said...

yg last tu best la gee...hehe...

♥ i'me ♥ said...

hahaha....kelima2 event tu mmg sengal... kelakar kan dpt tag ni..blh imbau balik masa sengal & poyo kita.... tersenyum sorang2 akak baca... :D