Saturday, 18 April 2009

Roni...

Beberapa hari ni , Anis asyik mintak aku masakkan roni (singkatan utk makaroni)... selalunya aku buat sup kosong ajelah... dia makan makaroni ajer... Hari ni dia mintak makaroni lagi... memandangkan stok makaroni dah habis, aku masakkan yg spiral le... buat sup sayur sket. Dah siap masak, hidang dalam dua mangkuk, satu untuk dia, satu untuk aku. Lepas tu, aku gi tengok Aina sekejap... Bila datang balik.... aku punya dah jadi taman sayuran plak.....



Atas : Aku punya ~ spiral taman sayuran





Bawah : Anis punya ~ hanya tinggal spriral sahaja...
manyak pandai ini budak....






Tak besh plak kalau entry takde pic kekanak .... hari ni Aina dah genap 4 bulan.... dua2 anak aku tengah selsema skrg, Anis siap muntah la plak kat rumah babysitter... tapi kalau bawak gi mall sihat walafiat la plak ;)








Malam ni ada majlis maulidur Rasul kat taman aku ni... pentas ceramah betul2 depan rumah aku.... aci tak kalau aku dengar ceramah tu kat dalam rumah ajer... time makan baru kuar.... hihi...



Khemah tetamu... kat belakang sana jamuan makan


Bukti... pentas ceramah depan rumah

Anis dengar ceramah dari bilik tidur ajer....

7 comments:

Suzana Abd Manan said...

Wah...roni umi banyak sayur...roni anak tak ada sayur...mana aci ni...hehe

Puan Gee said...

re : hihi... hbs sayur dlm dia punya roni dah berpindah ke mama dia punya

izuan murat said...

Kgee, klu izu mmg izu dgr dlm umah jelaaa ceramah tu..dh btul2 dpn umah kn..hahaha..

UIshh sdpnye makaroni...anis xmkn sayur yer?? hehehe...

☆ lieya latif ☆ said...

kehkehkehkeh...kelako plak bace citer kak gee nie....diam2 abis sume sayur die campak dlm pinggan maknye yeak....bijak betul anis....same kes cam mia laa nie....tensi ajek kdg2 he he he.....

eh kalo lieya jadi kak gee pun, lieya dengar dlm umah ajek, time makan tu baru kuar he he hehe....sure sume mate tgk kan he he he

♥ aimi @ kamalina ♥ said...

apa kesudahan dgn ceramah tu??? tgk dari dlm rumah ke?? hehehe..

pandainya anis... siap campak semua sayur dlm pinggan awak... tu ok lagi gee..kalau anak2 akak, terus dibuang dln tong sampah...tak sempat nak kutip mkn.. hehehe..

mamazana said...

salam...

comelnya anak2 gee!!!! putih melepak! geram tgk.

anak zana pun sama x mkn sayur. x leh langsung tgk warna hijau kat pinggan die. Tp, nasib baik carrot die mkn...

Puan Gee said...

re :
Izu ~ Anis bkn tak mkn sayur ajer... pasta pun dia mkn kalau dia rasa nak mkn aje

lieya ~ gee tak gi pun mkn2 tu, kalau dah kluar segan nak msk plak selagi orang tak balik

kak aimi ~ dengar dr dlm rmh ajer, siap boleh baring2 lagi...

mama zana ~ sejak makin besar ni mkn pun dah pandai memilih... huhu